Rossana Simeoni

Rossana Simeoni received the master degree in computer science and she has been applying her competences in Telco R&D departments since 1992. Her interests include Interaction Design, Intelligent Interactive Systems, Conversational Agent, Natural Language Processing. She is innovation project manager at TIM and adjunct professor at the University of Torino. Rossana Simeoni ha conseguito la laurea magistrale in Informatica ed applica le sue competenze nei dipartimenti di R&D ed Innovation in ambito TELCO dal 1992. I suoi interessi includono Interaction Design, Sistemi interattivi intelligenti, Conversational Agent, Natural Language Processing. È Innovation Project Manager presso TIM e professore a contratto presso l’Università di Torino.

dicembre 2023

rossana.simeoni@telecomitalia.it